دنیای امروز

وبلاگ دنیای امروز محلی برای انتشار اخبار مهم و جدید

دنیای امروز

وبلاگ دنیای امروز محلی برای انتشار اخبار مهم و جدید

وبلاگ دنیای امروز محلی برای انتشار اخبار مهم و جدید

طبقه بندی موضوعی

۲ مطلب در فروردين ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

سئو چیست

سئو چیست؟ این سوالیست که ممکن است برای بسیاری از افرادی که برای اولین بار با این عبارت مواجه شده‌اند پیش آمده باشد. سئو (SEO) مخفف Search Engine Optimization به معنی بهینه سازی موتورهای جستجو است. سئو یا بهینه سازی موتورهای جستجو عبارتست از مجموعه اقدامات و فرایندی که در آن جایگاه کل وبسایت یا یک صفحه از وبسایت برای یک یا چند کلیدواژه بهبود پیدا می‌کند و این افزایش رتبه منجر به افزایش ترافیک ورودی از موتورهای جستجوی می‌شود.

اگر وب سایت شما برای جستجوی عبارات مرتبط در صفحه یک نشان داده نشود، شما تعداد زیادی از مشتریانتان را از دست خواهید داد. جایگاه بهتر شما در صفحه نتایج جستجو‌ منجر به افزایش بازدید وبسایت شما، بهبود آگاهی از برند و جلب توجه مشتریان بالقوه کسب و کار شما خواهد شد.

تاریخچه سئو به دهه ۹۰ میلادی و ظهور موتورهای جستجو برمی‌گردد. امروزه سئو یا بهینه سازی موتورهای جستجو به عنوان یک استراتژی بازاریابی موثر و صنعت رو به گسترش شناخته می‌شود. در صورتی که بدنبال یادگیری اصول سئو و درک کامل از جنبه‌های مختلف سئو هستید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید. این مقاله یک راهنمای طولانی و بسیار جامع است و با مطالعه کامل این راهنما بیش از ۸۰ درصد از مهمترین نکات برای بهینه سازی وبسایت خود را فراخواهید گرفت.

موتور جستجو چیست؟

موتور جستجو یک ابزار آنلاین است که به افراد برای پیدا کردن اطلاعات مورد نظرشان در اینترنت کمک می‌کند بعنوان مثال گوگل و بینگ. بدلیل سهم بازار بالای گوگل، در این راهنما منظور ما از موتور جستجو گوگل خواهد بود و درمورد سایر موتورهای جستجو بحث نخواهیم کرد.

سهم بازار موتورهای جستجو
منبع استت کانتر – علیرغم وجود بیش از ۳۰ موتور جستجوی دیگر علاوه بر گوگل، جامعه سئو بدلیل گستردگی سهم بازار گوگل تمرکز اصلی خود را به این موتور جستجو معطوف کرده است.

موتور جستجو چگونه کار می‌کند؟

موتورهای جستجو مانند گوگل و بینگ برای بررسی صفحات مختلف وبسایت‌ها از ربات‌ها استفاده می‌کنند. این ربات‌ها در واقع برنامه‌های کامپیوتری هستند که از سایتی به سایت دیگر می‌روند، اطلاعات مربوط به صفحات مختلف را جمع‌آوری می کنند و این اطلاعات را در یک پایگاه داده عظیم فهرست (Index) می‌کنند. در مرحله بعدی، صفحات موجود در فهرست را با در نظر گرفتن صدها فاکتور یا سیگنال، رتبه‌بندی و تجزیه و تحلیل کرده، تا ترتیب نمایش صفحات در نتایج جستجو برای یک کلیدواژه مشخص شود.

جستجو چگونه کار می‌کنند؟
ربات گوگل یا گوگل اسپایدر با حرکت بین صفحات مختلف به فهرست کردن صفحات می‌پردازد. این ربات در واقع یک برنامه کامپیوتری است که صفحات مختلف را بازدید و ارزیابی می‌کند. سایر موتورهای جستجو نیز از همین روش استفاده ‌می‌کنند.

بطور کلی عملکرد موتورهای جستجو شامل سه مرحله است:

  • خزش (Crawling): مشاهده و بررسی صفحات وب
  • فهرست کردن (Indexing): فهرست کردن صفحات مشاهده شده
  • رتبه بندی صفحات (Ranking): رتبه‌بندی نتایج بر اساس کلمه کلیدی وارد شده توسط کاربر
  • نمایش نتایج به کاربر

الگوریتم‌های موتورهای جستجو برای نمایش صفحات معتبر و مرتبط با یک کلیدواژه طراحی شده‌اند تا تجربه‌ی گشت و گذاری کارآمد و دلچسب در فضای وب را در اختیار کاربران قرار ‌دهند. سئو و بهینه سازی محتوای صفحات، می‌تواند به شما در کسب رتبه‌ بالاتر در نتایج جستجو کمک کند. به عنوان مثال، کیفیت محتوا و تحقیق در مورد کلمات کلیدی از عوامل اصلی بهینه‌سازی محتوا هستند و سرعت بارگذاری سایت و سازگاری با موبایل از دیگر فاکتورهای مهم سئو سایت هستند. در ادامه این راهنما برخی از این فاکتورهای مهم در رتبه بندی را با هم مرور خواهیم کرد.

مطالعه بیشتر: تحقیق کلمات کلیدی چیست؟ راهنمای جامع تحقیق کلمات کلیدی

سئو چگونه کار می‌کند؟

به زبان ساده، با رعایت اصول سئو و سرمایه‌گذاری روی سئو وبسایت، شما تلاش می‌کنید تا به موتورهای جستجو بفهمانید که محتوای شما بهترین نتیجه برای موضوع مورد نظر کاربر است. دلیل این امر این است که تمام موتورهای جستجو هدف یکسانی دارند: نمایش بهترین و مرتبط‌ترین نتایج به کاربران خود.

نتایج جستجوی گوگل نتایج ارگانیک
ترافیک ورودی به سایت، که حاصل از کلیک کاربران روی لینک سایت شما در صفحه نتایج موتورهای جستجو باشد را ترافیک ارگانیک می‌نامند.

اگر می‌خواهید ترافیک ارگانیک بیشتری روی صفحات وبسایت خود ایجاد کنید، باید از الگوریتم‌های رتبه‌بندی در موتور جستجو آگاه باشید. اگر بازدیدهای ویدیویی بیشتری برای کانال ویدیویی خود در یوتیوب می خواهید، باید تمرکز خود را روی سئو ویدیو و درک الگوریتم‌های رتبه بندی در یوتیوب بگذارید. از آنجا که هر موتور جستجو الگوریتم رتبه بندی متفاوتی دارد، پوشش دادن همه آنها در این مقاله غیرممکن است. بنابراین ما تنها فاکتورهای رتبه بندی در گوگل را مورد نقد و بررسی قرار خواهیم داد.

اصطلاحات کلیدی در سئو

برای بررسی بیشتر در مورد سئو و بهینه سازی سایت بهتر است با چند اصطلاح که مکررا استفاده می‌شوند آشنایی پیدا کنید. دانستن این کلمات از منظر کاربردی اهمیتی ندارد اما آشنایی با معنی و مفهوم این عبارت‌ها خالی از لطف نیست.

  1. «سئو آن پیج (On-page SEO)» و «سئو آف پیج (Off-page SEO)»: سئو آن پیج عبارتست از همه مواردی که شما روی سایت انجام می‌دهید نظیر تولید محتوای مفید، افزایش سرعت سایت، ساختار اطلاعاتی مناسب و بهبود تجربه کاربری. در مقابل سئو آف پیج عبارتست از دریافت لینک از سایر وبسایت‌ها به منظور نمایش اعتبار و ارزش وبسایت به موتورهای جستجو.
  2. «سئو کلاه سفید» و «سئو کلاه سیاه»: ریشه این دو کلمات از فیلم‌های وسترن گرفته شده است: آدم‌های خوب و آدم‌های بد. سئو کلاه سفید اشاره به روش‌های سئو سازگار با خطوط راهنمای گوگل برای وبسمتران دارد و در مقابل آن سئو کلاه سفید اشاره به روش‌های غیر قانونی سئو دارد که اگرچه در کوتاه مدت به شما در کسب رتبه کمک می‌کند اما در بلند مدت منجر به جریمه و حتی حذف سایت شما از نتایج گوگل خواهد شد.
سئوی کلاه سفید و سئوی کلاه سیاه
سئوی کلاه سیاه و سئوی کلاه سفید شامل چه چیزهایی است؟

چرا سئو مهم است؟

سئو یکی از بخش‌های مهم در دنیای دیجیتال مارکتینگ است. همه روزه مردم برای یافتن پاسخ سوالاتشان، اطلاعات محصولات، خدمات و موارد دیگر، بیش از میلیاردها کلیدواژه را در موتورهای جستجو وارد می‌کنند. سرچ کردن در موتورهای جستجو برای بسیاری از برندها و کسب‌وکارها منبع اصلی جذب ترافیک و تکمیل‌کننده سایر کانال‌های بازاریابی است. امروزه بهتر دیده‌شدن در فضای دیجیتال و کسب رتبه بالاتر در نتایج گوگل، تاثیر بسزایی در جذب مشتریان بالقوه و افزایش گردش مالی کسب‌وکارها دارد.

خوب است بدانید:

رتبه بندی موتورهای جستجو یک بازی تنها با یک برنده است. سه نتیجه برتر بیش از ۶۰ درصد از بازدیدکنندگان را به خود جذب می‌کنند و با رفتن به رتبه ۹، نرخ کلیک به ۳٪ کاهش می‌یابد.

نرخ کلیک گوگل بر اساس رتبه در صفحه نتایج گوگل
با بررسی نرخ کلیک برای جایگاه‌های مختلف در صفحه نتایج گوگل به نظر می‌رسد کسب رتبه‌ ۱ تا ۳ تفاوت زیادی با سایر رتبه‌ها در نرخ کلیک دارد.

در سئو برخلاف تبلیغات کلیکی گوگل، برای گرفتن رتبه بالاتر، نباید به موتورهای جستجو مبلغی پرداخت کنید. فلذا با سرمایه‌گذاری روی سئو، می‌توانید بصورت بلند مدت و بدون پرداخت هزینه به گوگل، کسانی که مشخصا کلیدواژه‌های مربوط به کسب‌وکار شما را جستجو می‌کنند را بدون محدودیت در تعداد کلیک به وبسایت خود جذب کنید. همچنین تحقیقات نشان داده است که داشتن رتبه بهتر در صفحه نتایج گوگل، منجر به جلب اعتماد بیشتر کاربران می‌شود.

  • حمید اعلمی زیرک
  • ۰
  • ۰

گروه دیجیتال نردبان

داستان نردبان

نردبان حاصل یک رفاقت چندین ساله است. رفاقتی که از دانشگاه آغاز شد و در محیط‌های کاری تهران گسترش پیدا کرد. شوق ورود به بازار کار در کنار حفظ روابط دوستانه، باعث شد رویای همکاری در سر بپرورانیم. امید داشتیم بتوانیم ارتباط سالم و سازنده‌ای که در فضای دوستی برقرار کرده‌ایم، در یک محیط کاری نیز ایجاد کنیم. محدودیت‌های مختلف مانع از این شد که همکاری به سرعت محقق شود. شاید تقدیر این بود که سال‌ها در فضاهای متفاوت کار کنیم، تجربه‌های تلخ و شیرینی را پشت سر بگذاریم، تخصص‌های متنوعی کسب کنیم و آنگاه با اندوخته‌ای کامل‌تر گرد هم بیاییم. این چنین گروه نردبان با انگیزه‌ای واقعی شکل گرفت. اکنون پنج سال است این اعضا مرحله‌ای دیگر از رشد را در کنار هم تجربه می‌کنند.

صمیمیت در فضای کار افسانه است؟!

گروه نردبان مجموعه‌ای از آدم‌های تحصیل‌کرده است که شوق زندگی و کار دارند. ما با دورهمی‌هایمان شناخته می‌شویم. با بُردگِیم و در اولین فرصتی که دست دهد سفر به دامان طبیعت و کمپینگ. با کار گروهی ملال را از محیط زدوده و مرزهای کار و رفاقت را کمرنگ کرده‌ایم. امید داریم رابطه با مشتری نیز رنگ رفاقت و همکاری به خود بگیرد.

وجه تمایز ما

علاقه به فضای وب و چالش‌های آن باعث شده همیشه به‌روز بمانیم. کار و مطالعه را با هم پیش ببریم و پیگیر آخرین پیشرفت‌های وب،طراحی سایت سئو و تکنولوژی باشیم.

ما به پیشرفت‌تان تعهد داریم زیرا رشد شما، بر اعتبار ما می‌افزاید. اما وسعت کار، چالش‌ها و تغییرات مداومِ فضای وب باعث می‌شود خدمات ما همواره بیش از توافق اولیه باشد. از این رو شفافیت برای ما تنها یک شعار نیست بلکه ضرورت است.

ارتباط صمیمانه با مشتری به ما کمک می‌کند شناخت بهتری از کسب و کار او پیدا کرده و نتیجه بهتری رقم بزنیم.

  • حمید اعلمی زیرک